پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ



رونمایی از جگوار XE اسپرت سالن
نوشته شده در پنج شنبه 20 شهريور 1393
بازدید : 33
نویسنده : hasan gholipour

جگوار از سدان دیفرانسیل عقب خوش قیمت خود پیش از نمایش در پاریس، در لندن پرده برداشت. با وجود چهره محافظه‌کارانه این خودرو و شباهت آن با مدل بزرگ‌تر XF می‌توان طراحی آن را دلپذیر و فراتر از این کلاس دانست. XE با جلوپنجره مشبک، چراغ‌های پایین‌تر و باریک‌تر نسبت به XF، چراغ‌های برجسته‌تر عقب و سقف شیب‌دار تا حدودی متمایز می‌شود. با این وجود در فاصله دور، احتمالاً آن را با برادر بزرگ‌تر، اشتباه خواهید گرفت.

 

Jaguar XE 2016

Jaguar XE 2016


یان کالوم، رئیس طراحی جگوار، هدف طراحی این خودرو را، ایجاد چهره‌ای هیجان‌انگیز و پویا با تأکید بر موقعیت راننده در یک خودروی جدی می‌داند.
طراحی داخلی، وامدار مدل F-Type است. مخصوصاً داشبورد و پنل نمایشگرها. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی لمسی نیز جلب توجه می‌کند که می‌تواند با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار کند.

 

Jaguar XE 2016

Jaguar XE 2016


جگوار مدل XE را روی یک پلتفرم جدید که بیش از 75 درصد آن آلومینیومی می‌باشد، ساخته است. این پلتفرم با معماری مدولار بسیار سبک‌وزن بوده و از نظر استحکام نیز نسبت به شاسی‌های فولادی کمبودی نخواهد داشت. بسیاری از قسمت‌های بدنه از جمله درب موتور، سقف، گلگیرهای جلو و عقب و درب‌ها از آلومینیوم ساخته شده‌اند. البته درب صندوق عقب و کف آن از فولاد سنتی ساخته شده‌اند.

 

Jaguar XE 2016 Interior

Jaguar XE 2016 Interior


جگوار می‌گوید که مدل XE سبک‌ترین، مقاوم‌ترین و آئرودینامیک ترین (با ضریب 0.26) خودرویی است که تاکنون ساخته است. مدل S با موتور V6 تنها 1475 کیلوگرم وزن دارد. این اولین مدل جگوار است که از فرمان برقی برای بهبود بهره‌وری استفاده می‌کند.

 

Jaguar XE 2016

Jaguar XE 2016


جگوار XE با طول 4672، عرض 1850، ارتفاع 1416 و فاصله بین دو محور 2835 میلی‌متر از ب ام و سری 3 اندکی بزرگ‌تر است.

 

برای پیشرانه دامنه‌ای موتورهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند. موتورهای مدولار سری اینجنیوم 2.0 لیتری خطی توربودیزل تنها 3.8 لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کنند. قدرت این موتور 160 اسب بخار و گشتاور آن 349 نیوتن‌متر می‌باشد. موتور بعدی شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری است که از مدل F-Type قرض گرفته شده و 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور و شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای دارد. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته خودکار جفت می‌شود. نهایت سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به عدد 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 


علاوه بر نسخه دیفرانسیل عقب، جگوار XE در نسخه چهار چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد. نکته نهایی قیمت رقابتی این مدل است که در انگلستان با قیمت پایه 27 هزار پوند عرضه خواهد شد. جزئیات بیشتر را باید در نمایشگاه خودروی پاریس جستجو کرد.

 



:: برچسب‌ها: جگوار , 2016 , جدید , سدان , معرفی , خودرو , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: